Loading...

#PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan

#PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan - Hallo sahabat JAGAD LELEMBUT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUKUN SAKTI, Artikel GENDERUWO, Artikel HANTU, Artikel KUNTILANAK, Artikel POCONG, Artikel TEMPAT ANGKER, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan
link : #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan

Baca juga


#PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan

Mesyuarat pertama Kabinet Kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang dipengerusikan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di Putrajaya semalam telah memutuskan 15 perkara. Salah satu daripadanya adalah (baca di sini),

Tidak ada campurtangan politik di Proton, bergantung kepada apa yang Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary dan Geely mahu lakukan.

Malah Kerajaan Baru PH tidak ada perancangan untuk mengambil alih kepentingan di dalam kereta nasional negara Proton daripada syarikat automobil dari China iaitu Zhejiang Geely Holdings Group. Perdana Menteri, ketika ditanya The Edge Markets (baca di sini), berkata,
Proton does not belong to the government. It belongs to Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary. It is up to him whether he wants to purchase [back the shares] … The government has no intention to buy back Proton.
Sudah berubahkah pemilik Proton sekarang? Adakah secara tiba-tiba Proton menjadi syarikat swasta dan bukan milik Kerajaan Malaysia? Untuk rekod, Proton sebelum ini adalah syarikat milik penuh DRB-Hicom Berhad, sebelum 49.9% kepentingannya dijual kepada Geely pada tahun 2017.

Persoalannya, kenapa sebelum ini ada usaha untuk menimbulkan kemarahan Rakyat apabila pemilik Proton, TS Syed Mokhtar Bukhary ingin menjual sebahagian kepentingan mereka kepada Geely, sebuah syarikat dari China? Kenapa sebelum ini usaha-usaha jahat digerakkan dengan menimbulkan isu-isu seperti menjual kepentingan negara kepada China, tidak patriotik dan sebagainya?


credit

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Demikianlah Artikel #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan

Sekianlah artikel #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan dengan alamat link https://jagadlelembututama.blogspot.com/2018/05/pun-boleh-secara-tiba-tiba-proton.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "#PUN BOLEH ~ Secara Tiba-Tiba Proton Menjadi Hak Individu Dan Bukan Kerajaan"

Post a Comment