Loading...

#APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN

#APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN - Hallo sahabat JAGAD LELEMBUT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUKUN SAKTI, Artikel GENDERUWO, Artikel HANTU, Artikel KUNTILANAK, Artikel POCONG, Artikel TEMPAT ANGKER, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN
link : #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN

Baca juga


#APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN

ARAU: Datuk Seri Azlan Man sah menjadi Menteri Besar Perlis untuk penggal kedua apabila mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar di Balai Menghadap, Istana Arau, di sini, pagi tadi.

Istiadat mengangkat sumpah jawatan itu berlangsung di hadapan Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail, sekitar jam 11.10 pagi.

Azlan Man, 60, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bintong, dilantik sebagai Menteri Besar Perlis bagi penggal kedua selepas Barisan Nasional (BN) berjaya mempertahankan negeri ini pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) lalu.

PRU-14 menyaksikan BN berjaya meraih 10 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN), manakala PH hanya tiga kerusi dan PAS dua kerusi.

Istiadat itu sekali gus menamatkan krisis perlantikan Menteri Besar Perlis yang masuk hari ke-14 selepas PRU-14 pada 9 Mei lalu, susulan tindakan Pengerusi BN Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim, mengumumkan nama ADUN Tambun Tulan, Datuk Ismail Kassim, yang juga adiknya, sebagai calon Menteri Besar yang baharu.

Bagaimanapun, timbul persoalan baharu apabila sembilan ADUN BN tidak hadir pada majlis mengangkat sumpah itu. Mereka difahamkan berada di Kuala Lumpur.

Sebaliknya, tiga ADUN Pakatan Harapan (PH) dan dua ADUN PAS hadir. - BH Online

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Demikianlah Artikel #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN

Sekianlah artikel #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN dengan alamat link https://jagadlelembututama.blogspot.com/2018/05/apa-lagi-ni-azlan-man-angkat-sumpah-mb.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "#APA LAGI NI ~ Azlan Man angkat sumpah MB Perlis tanpa kehadiran semua ADUN BN"

Post a Comment