Loading...

#PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB

#PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB - Hallo sahabat JAGAD LELEMBUT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUKUN SAKTI, Artikel GENDERUWO, Artikel HANTU, Artikel KUNTILANAK, Artikel POCONG, Artikel TEMPAT ANGKER, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB
link : #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB

Baca juga


#PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB

SULTAN Kedah, Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah menganugerahkan watikah pelantikan jawatan Menteri Besar Kedah yang ke-13 kepada Pengerusi PH Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir di Istana Anak Bukit, Alor Setar. - Foto Amran Hamid

ALOR SETAR: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jitra, Datuk Seri Mukhriz Mahathir, mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Kedah ke-13 di Istana Anak Bukit, di sini, sebentar tadi.

Mukhriz yang juga Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kedah mengangkat sumpah taat setia jawatan itu di hadapan Sultan Kedah, Sultan Sallehuddin Sultan Badlishah sebelum menandatangani watikah pelantikan.

Ini kali kedua Mukhriz mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah dengan yang pertama ketika bersama Barisan Nasional (BN) selepas parti itu merampas penguasaan negeri daripada PAS melalui Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Pelantikan Mukhriz itu sekali gus menutup spekulasi mengenai calon Menteri Besar Kedah, selain status PH yang diuar-uar berisiko dicabar sekiranya PAS dan BN bergabung di negeri ini.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), PH yang menggunakan logo PKR memenangi 18 daripada 36 kerusi DUN, manakala PAS (15) dan BN (tiga).[BH Online]

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Demikianlah Artikel #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB

Sekianlah artikel #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB dengan alamat link https://jagadlelembututama.blogspot.com/2018/05/pru-14-ph-bentuk-kerajaan-di-kedah.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "#PRU 14 ~ PH bentuk kerajaan di Kedah, Mukhriz dilantik MB"

Post a Comment