Loading...

#DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat

#DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat - Hallo sahabat JAGAD LELEMBUT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUKUN SAKTI, Artikel GENDERUWO, Artikel HANTU, Artikel KUNTILANAK, Artikel POCONG, Artikel TEMPAT ANGKER, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat
link : #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat

Baca juga


#DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat

“Kalau Marhaen Kau Dok Suruh Restart Modem”


“BEZA pangkat dan darjat”, demikian tweet netizen yang kesal diberi layanan tidak sama rata diberikan oleh sebuah syarikat penyedia perkhidmatan internet (ISP) tersohor di Malaysia.

Tweet yang dimuat naik oleh individu bernama Amy Medusa itu kini telah tular apabila dikicau semula lebih 14,000 kali dan mengundang pelbagai reaksi netizen.

Berdasarkan dua gambar yang dimuat naik, gambar pertama menunjukkan Amy menghubungi pihak TM Connects yang bertanya mengapa perkhidmatan internet di rumahnya perlahan daripada sepatutnya.


Pihak TM Connects kemudian membalas tweet itu dengan sekadar berkata, “Hi. You dah cuba restart modem/router?”

Manakala pada gambar kedua pula menunjukkan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli juga bertanyakan soalan yang hampir sama dan tweetnya dibalas oleh TM Connects:

“Selamat tengahari YB. Boleh kami dapatkan waktu yang sesuai untuk juruteknik kami datang di premis YB semasa weekdays bagi menjalankan siasatan lanjut?”

Tweet balas daripada TM Connects itu mengejutkan netizen terutamanya pengguna perkhidmatan syarikat itu di mana pihak berkenaan ternyata ‘pilih bulu’ kepada Ahli Parlimen Pandan itu.

Ini berbanding pengguna lain yang selama ini hanya ditanya secara ringkas, “Sila DM kami” atau “Hi, You dah cuba restart modem/router”.

“Wow! Tak pernah lagi nampak @TMConnects offer hantar technician kepada pengguna lain,” kata @Ibrahim_aFuad yang kesal layanan yang diberikan itu bersifat ‘double standard‘.

“Kalau YB yang request, teruih hantar technician. Duit bayaq bill kami rakyat biasa nih tak sama ker macam duit YB?” soal Muhammad.

“Kena jadi YB la gini kalau nak UNIFI hantar technician terus. Kalau kau rakyat biasa, tunggu sajalah ayat “Isu ini masih dalam tindakan kami,” kata Muhammad Izzwan.

Ekoran itu, netizen menuntut penjelasan daripada pihak TM dan ingin mengetahui SOP pihak berkenaan dalam menguruskan aduan penggunanya.

Semoga pihak TM dapat memberikan penjelasan tuntas secepat mungkin kerana apa yang berlaku, jelas sekali tidak sepatutnya berlaku. – MYNEWSHUB.CC



Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Demikianlah Artikel #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat

Sekianlah artikel #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat dengan alamat link https://jagadlelembututama.blogspot.com/2017/11/double-standard-antara-dua-darjat.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "#DOUBLE STANDARD ~ Antara Dua Darjat Layanan Penyedia Internet Kepada Rakyat"

Post a Comment