Loading...

#INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun

#INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun - Hallo sahabat JAGAD LELEMBUT, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel DUKUN SAKTI, Artikel GENDERUWO, Artikel HANTU, Artikel KUNTILANAK, Artikel POCONG, Artikel TEMPAT ANGKER, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Loading...
Judul : #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun
link : #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun

Baca juga


#INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun

Jemaah Masjid Al-Hidayah memohon bantuan masyarakat untuk mendapatkan bantuan kewangan lebih RM50,000 bagi menampung kos baik pulih bumbung, termasuk kos mengecat semula masjid serta meninggikan bumbung

REPEK – Jemaah Masjid Al-Hidayah terpaksa menunaikan solat dalam keadaan basah apabila bumbung masjid rosak teruk sejak 2014 lalu.

Bilal Masjid, Hamdan Mat berkata, bumbung masjid ini tidak dibaiki sejak banjir besar melanda kampung tersebut, hampir tiga tahun lalu.

Menurutnya, keadaan itu menyebabkan 500 jemaah tidak termasuk pelajar tahfiz, terpaksa menunaikan solat dalam masjid yang dipenuhi air hujan.

"Kami memerlukan lebih RM50,000 bagi menampung kos baik pulih ini, termasuk kos mengecat semula masjid.

"Kerja baik pulih perlu dilaksanakan segera kerana ia akan memberi keselesaan kepada jemaah, terutama ketika solat Jumaat," katanya.

Hamdan berkata, pihak masjid juga berharap dapat meninggikan paras bumbung hampir dua meter agar dapat mengelakkan suhu tinggi dalam ruang solat.

Namun katanya, jika mempunyai dana lebih banyak, pihaknya berharap dapat membina masjid dua tingkat yang menelan kos lebih RM150,000.

Sebelum ini, Hamdan berkata, semua kerja baik pulih dilakukan hasil kutipan derma dan kos ditanggung sendiri oleh pihak masjid.

"Saya harap dapat mengumpul dana bagi membaik pulih masjid ini memandangkan Ramadan dan Syawal semakin menghampiri," katanya.

Sumbangan boleh disampaikan kepada Masjid Alhidayah menerusi akaun Bank Islam bernombor 03-027-02-021938-5.[SH]

Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Demikianlah Artikel #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun

Sekianlah artikel #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun dengan alamat link https://jagadlelembututama.blogspot.com/2017/02/infaq-jemaah-solat-dalam-basah-kerana.html
Loading...

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "#INFAQ ~ Jemaah solat dalam basah kerana bumbung masjid rosak sejak tiga tahun"

Post a Comment